• Anasayfa
  • Uzmanlığımız
  • Pazarlama Stratejileri
Pazarlama Stratejileri

Doğru sonuçları elde etmek için pazarlama planınızdaki tercihlerinizin de doğru olması gerekir. Birbirinden farklı yüzlerce pazarlama planı yapabilirsiniz. Ama içlerinden size en iyi sonucu sağlayacak pazarlama planının hangisi olduğuna karar vermek uzmanlık gerektirir. Projenin kurumsal kimlik çalışmalarını hazırlamak, PR ve itibar yönetimi politikalarını belirlemek, alıcı temas noktalarını yapılandırmak, doğru alıcı kitleyi belirleyerek reklam ve tanırım organizasyonlarını yönetme sürecidir.

Proje Satış Ofisi, inşaat projeleri pazarlama ve satışında uzmanlaşmış bir kuruluştur. Pazarlama planınızda hangi özelliklerinizi ön plana çıkaracağınızdan, reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarınızda nerelerde, nasıl ve ne sıklıkla yer alacağınıza kadar verilmesi gereken tüm kararlarda Proje Satış Ofisi tarafından hazırlanan zaman çizelgesi size ışık tutacaktır.

Yaratılmak istenen imajın brifingi, seçilen reklam ajansına verilerek reklam stratejisi oluşturulur. Sosyo-kültürel ve ekonomik yapı verileri elde edilerek projenin kimliği ortaya çıkarılır. Bu strateji çerçevesinde katalog, insert, maket, proje tanıtım filmi ve promosyonlar hazırlanır.

Satış ve planlama faaliyetlerinin temas noktalarını planlar.  Satış için gerekli ekipman ve evrakları hazırlayarak projeyi satışa hazır hale getirir. Teknik detaylarla ilgili süreçleri mimar ve mühendislerden oluşan ekip ile yürütür. Hukuki süreçleri firma yetkilisi ile birlikte koordine eder.

  • Satış Ofisi: Satış ofisinden projenin örnek ünitelerine kadar iç mimari-dekorasyonun içinde bulunduğu sistemin alt yapısını oluşturur.
  • Çağrı Merkezi: Çağrı merkezi tesis ederek projenin potansiyel alıcılara erişimini sağlar.
  • Web Sayfası: Yeni bağlantılar kurmak ve proje ile ilgili gelişmeleri duyurmak için projenin web sayfasını yapılandırır.
  • Sosyal Medya: Projenin daha fazla alıcı kitleye ulaşmasını sağlamak adına Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal ağları yapılandırır.

Etkili kurumsal iletişim performansı şirketin pazar değerini doğrudan artırır. Projenin tüm iletişiminin tutarlı bir şekilde yönetilmesini, kurum itibarının oluşturulmasını ve ilgili çevrelere etkili bir şekilde aktarılmasını sağlar. Şirketin vizyonu ve değerleri ile ilgili genel kurguyu tesis eder, yol haritasını belirler.

Şirketin kamuoyunda hedef kitlesine yönelik medya iletişim araçlarını belirler.

Şirketin vizyonunu gerçekleştireceği projeleri kamuoyuna ve sektöre doğru şekilde anlatacak prestij haberleri hazırlatır ve yayınlatır.

Projenin marka değerini yaratmaya ve bunun sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik çalışmalar gerçekleştirir.

Proje oluşumundan satışa, hatta müşteri memnuniyetine kadar sürecin doğru algılanmasını sağlayacak malzemeleri medya ile paylaşır.

Projenin, piyasada benzer proje üreten rakiplerle rekabet edebilmesini ve öne çıkmasını hedefler. Reklam çalışmaları, uzmanlık, öngörü, yaratıcılık isteyen çalışmalardır.

Reklam stratejisi belirlenir, medya planlaması yapılır ve bütçesi hazırlanır. Bütçenin etkili ve verimli şekilde yönetilmesi için haberdar olma kanallarını sorgulayarak reklam mecralarının etkinliğini ölçülür.

Proje Satış Ofisi, proje için en doğru/ekonomik çözüm ortaklarını bulur ve bu ortakların çalışma sürecini yönetir. Doğru çözüm ortaklarının seçimi, projeyi başarıya taşır. Reklam ajansının ve beraber çalışacağı medya ortaklarının seçimi ve yönetimi çok önemlidir.

  • Reklam Ajansı: Reklam ajansı seçimi çok önemlidir. Rekabet ortamında başarıya ulaşabilmek için, en iyilerle çalışılmalıdır. Geniş ölçekli çalışan, çözüm ortaklarını yönetebilecek ve en önemlisi bütünleşik pazarlama yapabilen bir ajans seçilmelidir. Bu sebeple ajansın profesyonel, işindeki yaratıcılığı kanıtlanmış, medya satın alma konusunda deneyimli, yaratıcılığı ile adından söz ettiren ve çizgi üstü tasarımlarıyla tanınan bir reklam ajansı tercih edilmelidir.
  • PR Ajansı: Projenin sürekli basında yer alması ve gündemde kalabilmesi için öncelikle medya iletişim stratejisinin belirlenmesi, sonra da basınla düzenli olarak iletişim kurulması için bu iletişimi sürekli kılacak projeler üretilmesi gerekir. Bu noktada işinde uzman PR Ajansı ile çalışmanın önemi büyüktür.  
  • 3D ve Maket Firması: Henüz temeli bile atılmamış bir projenin, tamamlandığında nasıl görüneceğini gösteren çalışmalardır. Alıcının zihninde projenin canlanabilmesi, 3D ve proje maketinin kalitesi ile doğru orantılıdır. Projeye dair görsel tek verinin 3D ve maket olması nedeniyle 3D çalışmaları ve proje maketinin gerçekçi, özendirici, etkili olması çok önemlidir.